Image

ASUTAY ÜRÜN GARANTİ POLİTİKASI


1) Elektrikli ve Dizel Makaslı Platformlar buradaki hüküm ve koşullara tabi olarak, Asutay Mühendislik ("Asutay"), yetkili satış ve servis merkezlerine (“ASSM”) ve orijinal alıcıya ("Alıcı") kendisi tarafından üretilen ve satılan her yeni makinenin normal kullanım koşullarında, üretim tarihinden itibaren yirmi dört (24) ay süreyle malzeme ve işçilik açısından hatasız olduğunu garanti eder. Garanti, makinenin ilgili Kullanım ve Bakım kılavuzlarında belirtilen kurallara, önlemlere, talimatlara ve bakım gereksinimlerine uygun olarak çalıştırılmasına bağlı olarak geçerli olacaktır.
Asutay’ın Alıcıya ve ASSM’ye karşı yegâne yükümlülüğü, Asutay’ın kendi takdirine ve tercihine bağlı olarak malzeme veya işçilik açısından kusurlu olduğunu belirlediği herhangi bir ürün veya parçanın onarımı veya değiştirilmesi ile sınırlıdır. Değiştirilen ürünler veya parçalar, tamamen Asutay’ın takdirine bağlı olarak yeni veya fabrika onaylı yenilenmiş parçalar olabilir. Tüm onarımlar veya değiştirmeler, ISO standartlarına göre eğitimli ve kalifiye teknisyenler tarafından, yalnızca Asutay tarafından sağlanan orijinal parçalar kullanılarak yapılmalıdır. Garanti kapsamında onarılan veya değiştirilen herhangi bir parça, yalnızca onarılan veya değiştirilen parçanın garanti süresi kadar garantilidir.
Ayrıca ürettiği her yeni makinenin yapısal bileşenlerinin, özellikle ana şasi, makaslar ve sepet konstrüksiyonu için otuz altı (36) ay süre boyunca malzeme ve işçilik açısından hatasız olduğunu garanti eder. Asutay tarafından yetkilendirilen personel tarafından yapılan incelemede kusurlu bulunan bu tür herhangi bir parça veya parçalar Asutay yetkili personeli veya ASSM aracılığıyla değiştirilecek veya onarılacaktır.
*** Yapısal garanti, kullanıcı hatalarına bağlı ekipmanın hasar görmesi, amacı dışında kötüye kullanılması veya yanlış kullanımından kaynaklanan makine yapısı üzerindeki olumsuz etkileri özellikle hariç tutar.
Asutay Ürün Garantisi, kullanımla oluşan normal aşınma ve yıpranma için geçerli değildir. Aynı zamanda operatör ve araçla alakalı yetkililerden kaynaklı ihmaller için de geçerli değildir; araçları nominal kapasitesinin üzerinde kullanım veya diğer yanlış kullanım veya ihmaller; yanlış kurulum, depolama veya çalıştırma; araçların Kullanım Kılavuzu veya Bakım Kılavuzu veya Yedek Parça Kılavuzuna uygun aksiyon alınmaması, ISO standartlarına göre eğitilmiş ve kalifiye teknisyenler tarafından veya Asutay tarafından sağlanan orijinal parçalar dışındaki parçalar (Asutay tarafından yazılı olarak onay verilmediği sürece) dışındaki servis veya onarımlar; gevşek kablolama, ezilme veya korozyon nedeniyle elektrik arızaları; orijinal tasarımlarda ve/veya bileşenlerde değişiklikler garanti kapsamı dışındadır.
Asutay, bu garanti kapsamındaki herhangi bir ürünle bağlantılı olarak başka hiçbir garanti veya sorumluluk üstlenmez (ve başka herhangi bir kişi veya kurumun Asutay adına üstlenmesine izin vermemiştir). Asutay’ın sorumluluğu hiçbir durumda kusurlu bir ürünü veya parçayı onarma veya değiştirme maliyetini aşamaz.
Firmamız ayrıca garanti kapsamındaki ürünlerle alakalı tedarik zincirinde aksi bir durum yaşanması (ürünlerin imalat programlarından kaldırılması, üretiminin gecikmesi,…v.b.) veya yurtdışıdan tedarik edilen ürünlerin nakliyesi ile alakalı yurtdışında meydana gelen doğal afet, savaş, terör, pandemi, hükümet veya devletlerin ambargo uygulaması veya yurtiçi tedariklerde ulusal grev/lokavt, kazalar, sel, yangın veya diğer doğal afetler gibi nedenlerden ötürü hizmetlerini yerine getirememesi ya da gecikmelerden ötürü doğabilecek hiçbir sorumluluğu kabul etmez.
Asutay, kısıtlama olmaksızın, kişisel yaralanma, ölüm, parçalanma ve/veya mülkiyet hasarı (sözleşmeyi ihlal etmesi, garanti ihlalinden kaynaklanması) dahil olmak üzere başka hiçbir yükümlülüğe tabi olmayacaktır. Yukarıda belirtilenlerin genelliğini sınırlamaksızın, Asutay özellikle maddi hasar, cezalar, özel veya cezai zararlar, kayıp kar veya gelir nedeniyle oluşan hasarlar, Makineyi bir onarım tesisine taşımak için navlun maliyeti, hizmet dışı kalma süresi, işçiler için zaman kaybı, sipariş kaybı, kira geliri kaybı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere herhangi bir parça veya ekipman arızasıyla ilgili arızi veya sonuçsal masraflar, kayıplar veya hasarlar, sermaye maliyeti, ikame ürün veya hizmetlerin maliyeti, artan genel giderler veya diğer herhangi bir tür ekonomik kayıp için veya Alıcının müşterilerinin veya herhangi bir üçüncü şahsın bu tür zararlar, maliyetler veya kayıplarla ilgili talepleri için Asutay, nihai, arızi, dolaylı ve koşullu hasarlardan sorumlu değildir ve reddeder.
2) Makineler, her makinede garanti süresi otomatik olarak başlatılmadan önce, Asutay’dan sevkiyat tarihinden itibaren en fazla altı (6) ay süreyle yetkili bir Distribütör / ASSM'nin stoğunda tutulabilir. Distribütör / ASSM tarafından 3. Kişilere (Alıcı) Satış Belgesi düzenlenmesi veya teslim edilmesi (hangisi önce gerçekleşirse) itibarıyla garanti süresi başlatılır.
3) Makinenin kiralanması / ödünç alınması / gösterilmesi veya son kullanıcıya teslim edilmesinden önce bir Teslimat Öncesi Kontrol Kaydı, Garanti Kayıt Formunu doldurup Asutay’a iade etmek Distribütörün / ASSM'nin sorumluluğundadır. Nihai müşterilere doğrudan satış durumunda, aynı sorumluluk alıcıya aittir.
4) Distribütör, ASSM veya alıcı, “Teslimat Öncesi Kontrol Formu” ve “Garanti Kayıt Formu” nu uygun şekilde doldurulup Asutay Satış ve Pazarlama departmanına iade edilmedikçe, garantinin avantajlarından yararlanma hakkına sahip olmayacaktır ve Asutay’ın burada hiçbir yükümlülüğü olmayacaktır.
5) Asutay Teknik Departmanı tarafından yapılan incelemede belirtilen garanti süresi içinde kusurlu bulunan herhangi bir parça veya parçalar, Asutay’ın takdirine bağlı olarak Distribütör/ASSM aracılığıyla ücretsiz olarak değiştirilecek veya onarılacaktır. Garanti kapsamında değiştirilen tüm parçalar, aksi yazılı olarak ve Asutay’ın Teknik Departmanı tarafından önceden açıkça kabul edilmedikçe, yetkili bir Asutay Distribütörü/ASSM aracılığıyla alınmış orijinal Asutay parçaları olmalıdır.
6) Garanti kapsamında talep edilen tüm parçalar, talebin sunulduğu tarihten itibaren 60 günlük bir süre boyunca talep edilmesi halinde iade ve muayene için uygun şartlarda saklanmalıdır. Parçaların ayrı ayrı etiketlenmesi veya araç seri numarası ve parça numarası ile işaretlenmesi gerekir. İade edilen tüm parçalar orijinal tasarımda herhangi bir değişiklik yapılmadan fabrikadan teslim alındığı durumunda olmalıdır. Parçalar tamir edilecekse, onarım tamamlanmadan önce Asutay Teknik Departmanı tarafından ön izin alınması gerekecektir. Garanti kapsamında değiştirilen ve Asutay’a iade edilmeyen tüm parçalar imha edilmelidir. Yetersiz bilgi ile alınan garanti talepleri, düzeltme ve tamamlama için iade edilecektir. Teknik Departman tarafından muayene için talep edilen parçaların 14 gün içinde gönderilmemesi, talebin otomatik olarak tamamen reddedilmesine neden olacaktır.
Garanti incelemesi için iade edilen malzemeler aşağıdaki gibi olmalıdır:
• Nakliye sırasında ürünün yeni bir hasar görmemesi için özenle paketlenir.
• Ürün hidrolik bir komponent ise, yağın boşaltılmış ve tüm açık portların kapatılmış olması gerekir.
• Ürün, araç seri numarası ile etiketlenmiş bir paket içinde sevk edilir.
• Gönderi, Ön Ödemeli olarak kara yolu ile sevk edilir. Asutay ile önceden onay alınmadığı sürece, garanti için başka herhangi bir yolla iade edilen ürün/ürünler reddedilebilir ve iade edilebilir.
7) Garanti kapsamındaki tüm yedek parçalar, Asutay Teknik Departmanından, Servis Departmanından veya ASSM'den alıcıya ön ödemeli olarak (yalnızca kara yoluyla nakliye) gönderilecektir. Diğer herhangi bir nakliye yöntemi müşteri sorumluluğundadır.
8) Tüm garanti talepleri Asutay Teknik departmanının onayına tabidir. Asutay, kusurlu parçalar, işçilik veya seyahat süresi ile ilgili talepleri sınırlama veya düzenleme hakkını saklı tutar.
9) Garanti harici servis talepleri olması durumunda, seyahat süresi, servis süresi, işçilik, yedek parça ücreti, konaklama, ...v.b. konular güncel şartlar altında hesaplanarak Servis Departmanı tarafından müşteriye bildirilecek ve yazılı onay ve ücretin ödenmesi akabinde gerekli aksiyon alınacaktır.
10) Mümkün olan her durumda, alıcı tüm garanti desteğini alacak ve tüm garanti taleplerini yerel Asutay yetkili Distribütör/ASSM aracılığıyla yapacaktır. Garanti desteği, Asutay ürününün satın alındığı Distribütör/ASSM’den olmalıdır. Asutay ürününün doğrudan fabrikadan tedarik edildiği durumlarda, alıcı bir Distribütör/ASSM ile iletişime geçemezse, daha fazla yardım için Asutay Servis Departmanına başvurabilir.
Alıcının işbu Sözleşme kapsamındaki hakları Alıcıya özeldir ve Asutay’ın önceden yazılı izni veya Asutay ile o distribütör/ASSM arasındaki yazılı bir dağıtım sözleşmesinde öngörüldüğü şekilde yetkili distribütör/ASSM tarafından aksi belirtilmedikçe devredilemez veya devredilemez.


YEDEK PARÇA GARANTİSİ
1. Bu sınırlı garanti kapsamında değiştirilen herhangi bir parça, parçanın monte edildiği makinenin normal garanti süresinin ötesinde başka bir garanti kapsamına tabi değildir.
2. Satılan (bir garanti kapsamında teslim edilmeyen) herhangi bir yedek parça, fatura tarihinden itibaren (6) altı aylık bir garanti süresine tabi olacaktır.
3. Yetkili Distribütör/ASSM tarafından stoklarında bulunan parçalar, hasar ve bozulmayı önlemek için (Asutay incelemesine bağlı olarak) uygun depolama şartlarında tutulmaları koşuluyla, fatura tarihinden itibaren (12) on iki aylık bir süre boyunca garanti kapsamındadır.


SERVİS TALEBİ
Asutay Teknik Departmanı, geçerli garanti süresi boyunca olası herhangi bir garanti kapsamında bir ihtiyaç halinde kırk sekiz saat (48) içinde haberdar edilmelidir. Büyük garanti onarımı veya parça değişikliğini gerçekleştiren personel, garanti onarımını veya değiştirmesini gerçekleştirmeden önce Asutay Teknik Departmanı tarafından özel onay alınmalıdır. Bir Distribütör/ASSM/Alıcı bir garanti sorununun var olduğunu düşündüğünde, aşağıdaki adımlara uymalıdır:
• Karşılaşılan durum için Arıza Bildirim Formunun doğru olarak doldurularak Asutay Servis Departmanında ilgili kişiye iletilmesi.
• Servis ihtiyacı için Servis Talep Formunun doğru olarak doldurularak Asutay Servis Departmanında ilgili kişiye iletilmesi.
• Servisin kendi personelleri tarafından yapılabilmesi için kalifiye bir teknisyenin bulunduğuna ve bu kişinin Asutay tarafından makinenin garantisi kapsamında bu tür işleri yapmak üzere kabul edildiğine dair onay almak ve Orijinal Asutay Yedek parçaları için sipariş vermek. Bunların yapılmaması, garantiyi geçersiz kılar.
• Alıcı / ASSM / Distribütör, aracın seri numarasını doğru bildirmelidir. Tüm garanti ve onarım süreci kayıtları araç seri numarası esas alınarak yapılacağı için sürecin takibi de bu numara ile yapılacaktır.
Nakliye Esnasında Oluşan Hasarlar
• Araç hasarlı olarak teslim alınırsa, konşimento ve/veya teslimat belgelerine hasar kaydı yapılmalı ve sevkiyatın kabulüne imza atılmadan önce teslimat noktasında mevcut nakliye şekli ve durumu gösterir fotoğrafları çekilmelidir.
• Distribütör/ASSM veya alıcı, nakliye şirketi ve Asutay ile temasa geçmeli ve her iki tarafça da derhal bir hasar talebi kayıt altına alınmalıdır.
• Yukarıdaki durum sadece, nakliyesi Asutay tarafından sağlanan ekipmanla ilişkili navlun hasarı için geçerlidir. Müşterinin kendi navlun sorunları bu garanti politikasının dışındadır.


ÜRÜN GARANTİ POLİTİKASINA İLAVETEN HARİÇ TUTULAN KONULAR:
1. Asutay, aracın imalatında kendisi tarafından üretilmeyip, işinde uzman OEM’lerden tedarik ettiği (örneğin elektrik veya hidrolik motorlar, elektronik komponentler, hidrolik komponentler, lastikler ve aküler,…v.b.) ürünlerle ilgili bir garanti vermez ve özellikle herhangi bir sorumluluk kabul etmez. Bununla birlikte, Asutay, ürün tedarik ettiği OEM'lerin tüm ISO, CE ve/veya diğer ilgili endüstri standartlarına uygun olarak Asutay’a bileşen ve parçalar üretmesini ve tedarik etmesini talep etmektedir. Bu garanti kapsamında veya kusurun bir OEM'in bu gereksinimi karşılamamasından kaynaklandığı durumlarda Asutay sorumlu olmayacaktır. Alıcı/ASSM varsa ilgili parçanın Orijinal Ekipman Üreticisinin (OEM) garantiden geçmesine hak kazanabilir (OEM hüküm ve koşullarına tabidir).
2. Asutay fabrikaları dışında ve yazılı onay alınmadan modifiye edilmiş veya değiştirilmiş ürünler, aracın veya herhangi bir bileşeninin stabilitesini, güvenilirliğini veya hizmet ömrünü olumsuz etkileyeceği için garantinin devamı tamamen Asutay Mühendislik Teknik Departmanının kararına bağlıdır.
3. Yanlış kullanım, uygunsuz bakım ve kazaya maruz kalmış herhangi bir Asutay ürünü kullanıcı kaynaklı olması nedeniyle garanti kapsamında değildir.
"Yanlış kullanım", fabrika tarafından belirlenen yük kapasitesi ve çalışma hızların ötesindeki çalışmayı içerir ancak bununla sınırlı değildir.
"Uygunsuz bakım", Asutay Bakım ve Yedek Parça Kılavuzlarında yer alan tavsiyelere uyulmamasını içerir ancak bununla sınırlı değildir.
4. Herhangi bir Asutay araç bileşen parçasının/parçalarının normal veya harici etkenler nedeniyle aşınması. Bileşen parçalarının normal aşınması, makinenin kullanılabileceği ortamın türüne veya uygulama çeşidine göre değişebilir; boyama, kumlama, sıva, şap işçiliği uygulamaları gibi, ancak aşınma nedeniyle garanti dışı kalma bunlarla sınırlı değildir.
5. Hidrolik yağ, akü sıvıları, motor yağları, filtreler ve yağlama/gres, boya ve etiketler, motor ayarı, fren ayarları, …vb. dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, rutin bakım öğeleri ve ayarlamalar bu garanti kapsamında değildir. Ayrıca, aracın 90 gün veya 150 saat (hangisi önce dolarsa) hizmetinden sonraki süreçte hortum ve diğer bağlantı noktalarından gelen sızıntıları bu garanti kapsamaz.
6. Asutay ürünleri herhangi bir kimyasal veya aşındırıcı malzeme ile doğrudan temas altında kalması halinde oluşacak sorunlar garanti kapsamı dışındadır.
7. Asutay garanti politikası, lastiklerin, pillerin ve petrokimya ürünlerinin imhası veya kullanımı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere hiçbir vergi ve çevre ücretini kapsamaz.
8. Distribütör/ASSM/Alıcı tarafından yanlış teşhis veya hatalı montaj, ...v.b işlemler nedeniyle yedek parçaların arızalanması garanti kapsamı dışındadır.
9. Özel olarak hariç tutulan kalemler şunlardır: yakıt enjektörleri, motor fırçaları, kızdırma bujileri, kontaktör uçları ve yayları, filtreler, lamba ampulleri, lamba lensleri, soğutma sıvıları, hidrolik yağ, akü elektrolit sıvısı, gres ve benzeri yağlayıcılar ve temizlik malzemeleri.

İTİRAZ HAKKI
Alıcı, reddedilen veya düzeltilen bir hak talebine karşı, reddetme veya düzeltme bildirimini aldıktan sonraki 21 gün içinde Asutay Servis Departmanına yazılı olarak itiraz edebilir. Temyiz açık nedenlere dayanmalı ve ilgili kanıtlarla desteklenmelidir. Bu süre dışında yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır.

İşbu Garanti Politikası, Asutay tarafından aksi yazılı olarak değiştirilmedikçe, Asutay’ın açık veya zımni diğer tüm garantilerin, beyanların veya yükümlülüklerinin açıkça yerine geçer.

.